TR / EN

Ön Bilgilendirme Formu


AYDINLATMA METNİ




I. POLİTİKA’NIN AMACI VE KAPSAMI


İşbu Gizlilik Politikası (“Politika”), Veri Sorumlusu olarak Meliha Tarhanaci Tekstil İmalat İthalat İhracat Ticaret Limited Şirketi (“MELİHA TARHANACİ”) tarafından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütülen kişisel veri işleme faaliyetlerine ilişkin genel çerçeveyi belirlemek ve kişisel verilerin korunmasına yönelik benimsenen ilkeler konusunda açıklamalarda bulunmak, böylece kişisel verileri MELİHA TARHANACİ tarafından işlenen kişilere karşı şeffaflığı ve saydamlığı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.


 


II. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN GENEL İLKELER


MELİHA TARHANACİ, kişisel veri işleme faaliyetlerinde aşağıdaki ilkelere dayanmaktadır:

  • Hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olunması,
  • Kişisel verilerin doğru ve gerektiğinde güncel olmasını sağlama,
  • Belirli, açık ve meşru amaçlarla işleme,
  • İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma,
  • İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etme.

Yukarıda sayılan ilkeler uyarınca MELİHA TARHANACİ tarafından; müşteriler, misafir müşteriler, çalışanlar, çalışan adayları potansiyel ürün ve hizmet alıcıları, bayiler, tedarikçiler ve tedarikçi yetkilisi/çalışanları, ziyaretçiler, çevrimiçi ziyaretçiler, hissedar/ortaklar, iş ortakları ve hizmet sağlayıcı ve alıcısı olarak ilişkide bulunulan üçüncü kişilere ait kişisel veriler, Kanun’a ve ilgili mevzuata uygun olarak fiziki veya elektronik ortamlarda ilgili mevzuata ve işbu Politika’ya uygun olarak güvenli bir şekilde işlenir ve imha edilir


 


III. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNİN YASAL DAYANAĞI


Kişisel verilerin işlenmesi konusunda çeşitli kanunlarda düzenlemeler bulunmaktadır. En başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile kişisel verilerin korunması esasları belirlenmiştir. Ayrıca MELİHA TARHANACİ’nin mevcut faaliyetleri açısından temel olarak; 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği, 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik, 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’a dayalı olarak MELİHA TARHANACİ tarafından kişisel veriler işlenmektedir.


 


IV. MELİHA TARHANACI’NIN AYDINLATMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ


MELİHA TARHANACİ, Kanun’un 10. maddesi ve Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) kapsamında aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek amacıyla, süreç ve verileri işlenen kişiler bazında, ilgili kişilere aydınlatma  metinleri ve gerekmesi halinde açık rıza metinleri sunulmaktadır.


Söz konusu aydınlatma yükümlülüğü çerçevesinde İlgili Kişiler’e Kanun’a uygun olarak aşağıdaki konularda aydınlatma yapılmaktadır:

  • Veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği,
  • Kişisel Veriler’in hangi amaçla işleneceği,
  • İşlenen Kişisel Veriler’in kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği,
  • Kişisel Veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi,
  • KVKK’nın 11. maddesinde sayılan diğer haklar.  

 






V. KİŞİSEL VERİ KATEGORİLERİ


a) Üye Müşteri


Kimlik Verileriniz: İsim, soy isim, nüfus cüzdanı bilgileri, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası


İletişim Verileriniz: Adres, e-posta, cep telefonu numarası, sabit telefon numarası


Lokasyon Verileriniz: Konum bilgileri


Finansal Verileriniz: Hesap numarası, IBAN numarası, fatura bilgisi, kredi kartı kullanım bilgisi, banka müşteri numarası


Müşteri İşlem Verileriniz: Satın alınan ürün bilgisi, sipariş kayıtları, alışveriş geçmişi, özel gün kayıtları, ticari elektronik ileti izni, faydalanılan kampanyalar, kargo teslimat bilgileri, mesaj ve çağrı merkezi kayıtları


Pazarlama Verileriniz: Çerez kayıtları, kullanıcıların geçmişte yaptığı işlemler, hedefleme, alışkanlık ve beğenilere ilişkin kayıtlar


Hukuki İşlem Verileriniz:  Talep ve şikayet kayıtları, haciz ve nafaka bilgileri, ticari elektronik ileti izni, hukuki işlem dosyası kayıtları, ihtarnameler, adli ve idari makamlarla yazışmalardaki bilgiler


İşlem Güvenliği Verileriniz: IP Adresi, şifre bilgileri, trafik verileri, web sitesi/mobil uygulama giriş çıkış bilgileri, kullanıcı adı bilgileri


Risk Yönetimi Verileri: IP adresi, şifre ve kullanıcı adı bilgileri


Görsel ve İşitsel Veri: Çağrı merkezi kayıtları, kamera kayıtları


 


b) Misafir Müşteri


Kimlik Verileriniz: İsim, soy isim, T.C. kimlik numarası


İletişim Verileriniz: Adres, e-posta, cep telefonu numarası, sabit telefon numarası, posta kodu


Lokasyon Verileriniz: Yaşadığı şehir, ilçe


Finansal Verileriniz: Hesap numarası, IBAN numarası, fatura bilgisi, kredi kartı kullanım bilgisi, banka müşteri numarası


Misafir Müşteri İşlem Verileriniz: Satın alınan ürün bilgisi, sipariş kayıtları, alışveriş geçmişi, özel gün kayıtları, ticari elektronik ileti izni, faydalanılan kampanyalar, kargo teslimat bilgileri, mesaj ve çağrı merkezi kayıtları


Pazarlama Verileriniz: Çerez kayıtları, hedefleme, alışkanlık ve beğenilere ilişkin kayıtlar


Hukuki İşlem Verileriniz:  Talep ve şikayet kayıtları, ticari elektronik ileti izni, hukuki işlem dosyası kayıtları, adli ve idari makamlarla yazışmalardaki bilgiler


İşlem Güvenliği Verileriniz: Şifre bilgileri, trafik verileri, web sitesi/mobil uygulama giriş çıkış bilgileri


Risk Yönetimi Verileri: IP adresi


İşitsel Veri: Çağrı merkezi görüşme kayıtları


 


c) Potansiyel ürün veya hizmet alıcısı / çevrimiçi ziyaretçi verileri


İşlem Güvenliği Verileriniz: Şifre bilgileri, trafik verileri, web sitesi/mobil uygulama giriş çıkış bilgileri


Risk Yönetimi Verileri: IP adresi


Hukuki İşlem Verileriniz:  Talep ve şikayet kayıtları, hukuki işlem dosyası kayıtları, adli ve idari makamlarla yazışmalardaki bilgiler


 


d) Satın Alınan Ürünün Adına Teslim Edileceği Kişinin Verileri


Kimlik Verileriniz: İsim, soy isim, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, cinsiyet


İletişim Verileriniz: Adres, e-posta, cep telefonu numarası, sabit telefon numarası, posta kodu


Lokasyon Verileriniz: Yaşadığı şehir, ilçe


Finansal Verileriniz: Fatura bilgisi


 


e) Bayii/ Bayii Adayı/Satıcı/Tedarikçi/Satıcı Adayı/Satıcı veya Tedarikçi Çalışanı veya Yetkilisi Kişisel Verileri


Kimlik Verileriniz: İsim, soy isim, T.C. kimlik numarası


İletişim Verileriniz: Adres, e-posta, cep telefonu numarası, sabit telefon numarası, posta kodu


Lokasyon Verileriniz: Yaşadığı şehir, ilçe


Finansal Verileriniz: Hesap numarası, IBAN numarası, fatura bilgisi, kredi kartı kullanım bilgisi, banka müşteri numarası


Hukuki İşlem Verileriniz:  Talep ve şikayet kayıtları, imza sirküleri, imza beyannamesi, faaliyet belgesi, ticaret sicil gazetesi


Görsel ve İşitsel Veri: Çağrı merkezi kayıtları, fotoğraf


VI. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMAÇLARI VE HUKUKİ SEBEPLERİ


Kişisel verilerinizi hangi amaçlar ile ve hangi hukuki sebeplere dayanarak işlediğimize ilişkin bilgileri aşağıda bilgilerinize sunarız:


a) Üye Müşteri Verileri

  • Web sitesi/mobil uygulama üzerinden işlem yapan müşterilerimizin kimlik bilgilerinin teyit edilmesi, üyelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve müşterilerimizi üyelik haklarından yararlandırılması
  • Müşterilerimizin web sitesi ve/veya mobil uygulamaları aracılığıyla alışveriş yapabilmesi, müşterilerimizin aldığı/alacağı ürün ve hizmetlere ilişkin olarak ve talep/şikayetleri ile ilgili olarak müşterilerimiz ile iletişim kurulabilmesi
  • Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili maddeleri tahtında akdettiğimiz sözleşmeler uyarınca üstlenilen yükümlülüklerin ifası, sözleşmelerin koşulları ve güncel durumu  ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilmesi, gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi
  • Siparişlere ilişkin fatura ve muhasebe kayıtlarının oluşturulması
  • Elektronik (internet/mobil vs.) veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgelerin düzenlenmesi
  • Müşterilerimize sunulan hizmetlerimizin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi, iş geliştirme süreçlerinin yürütülmesi
  • Yetkili makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması
  • Müşterilerimizin ilgi alanlarını dikkate alarak müşterilerimizin ilgilenebileceği ürünlerimiz hakkında bilgi verilmesi ve kampanyaların aktarılması
  • Pazar analizi, hedefleme, profilleme ve analiz çalışmaları yapılarak müşterilerimizin özel tercihlerine ve ilgi alanlarınıza yönelik reklam, pazarlama ve promosyon faaliyetlerinin yürütülmesi , Müşterilerimize tanıtım, pazarlama, reklam, kampanya ve kutlama amaçları ile ticari elektronik ileti gönderilebilmesi
  • Web sitesi ve/veya mobil uygulamalardan alışveriş yapan müşterilerimizin deneyiminin iyileştirilmesi, ürün ve hizmetlerin bağlılık süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesine yönelik aktivitelerin yürütülmesi ve anlaşmalı kuruluşlar aracılığıyla elektronik ortamda ve/veya fiziki ortamda anketler düzenlenmesi
  • Müşterilerimizin talep, öneri ve şikayetlerinin değerlendirilebilmesi
  • Hizmetlerimizi kullanırken bilgi ve işlem güvenliğinin sağlanması
  • Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi
  • İş faaliyetlerimizin yürütülmesi ve denetimi, hizmetlerimizin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi
  • Yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan haklarımızı kullanılabilmesi

b) Misafir Müşteri Verileri

  • Web sitesi/mobil uygulama üzerinden işlem yapan misafir müşterilerimizin kimlik bilgilerinin teyit edilmesi
  • Misafir müşterilerimizin web sitesi ve/veya mobil uygulamaları aracılığıyla alışveriş yapabilmesi, misafir müşterilerimizin aldığı/alacağı ürün ve hizmetlere ilişkin olarak ve talep/şikayetleri ile ilgili olarak üye müşterilerimiz ile iletişim kurulabilmesi
  • Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili maddeleri tahtında akdettiğimiz sözleşmelerin koşulları ve güncel durumu ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilmesi, gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi
  • Siparişlere ilişkin fatura ve muhasebe kayıtlarının oluşturulması
  • Elektronik (internet/mobil vs.) veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgelerin düzenlenmesi
  • Misafir müşterilerimize sunulan hizmetlerimizin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi, iş geliştirme süreçlerinin yürütülmesi
  • Yetkili makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması
  • Pazar analizi, hedefleme, profilleme ve analiz çalışmaları yapılarak misafir müşterilerimizin özel tercihlerine ve ilgi alanlarınıza yönelik reklam, pazarlama ve promosyon faaliyetlerinin yürütülmesi , Misafir müşterilerimize tanıtım, pazarlama, reklam, kampanya ve kutlama amaçları ile ticari elektronik ileti gönderilebilmesi
  • Web sitesi ve/veya mobil uygulamalardan alışveriş yapan  misafir müşterilerimizin deneyiminin iyileştirilmesi, ürün ve hizmetlerin bağlılık süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesine yönelik aktivitelerin yürütülmesi ve anlaşmalı kuruluşlar aracılığıyla elektronik ortamda ve/veya fiziki ortamda anketler düzenlenmesi
  • Misafir müşterilerimizin talep, öneri ve şikayetlerinin değerlendirilebilmesi
  • Hizmetlerimizi kullanırken bilgi ve işlem güvenliğinin sağlanması
WhatsAp Destek Hattı
Lütfen bizimle iletişime geçin